בשנים האחרונות חלה מגמה המצביעה על כך שהכוח חוזר לעובדים ושהם נמצאים במרכז. בתוך כך, גם תהליך שימור העובדים הופך לסופר מורכב בקרב מעסיקים ובעלי חברות. מה זה שימור עובדים, איך משמרים עובדים ולמה זה חשוב לארגון שלכם? כל התשובות לפניכם.
מה זה שימור עובדים?
שימור עובדים הוא תהליך שבמהלכו חברה או ארגון כזה או אחר מבצעים פעולות אקטיביות על מנת לגרום לעובד להרגיש טוב במקום העבודה שלו ולא לפזול למקומות עבודה אחרים. כיום יותר ויותר חברות מתחילות להתעסק עם שימור עובדים ולתת על זה את הדעת, מתוך ההבנה שמדובר במשימה חשובה מאד לתועלת הארגון. אכן, שימור עובדים הוא תהליך חשוב מאוד להצלחת הארגון, מיד נדבר על ההשפעה של עובד ותיק ביחס לעובד חדש בחברה.
מה עדיף – עובד ותיק או עובד חדש?
הרבה מעסיקים שואלים את עצמם מה עדיף, עובד ותיק או עובדה חדש בחברה? ובכן, לכל דבר יש פלוס ומינוס, אבל מה שבטוח הוא שעובד ותיק הוא הרבה יותר יעיל ובתוך כך הוא גם תורם הרבה יותר לחברה. עובד ותיק הוא גם כזה שיכול לחנוך את העובדים החדשים מבחינה מקצועית, ללוות אותם ולתת להם כתף על מנת לקדם אותם.
לכן, חברה שלא יודעת לשמר את העובדים הוותיקים שלה בהכרח פוגעת בעובדים האחרים כי התהליך הזה של העזיבה מערער אותם וגורם גם להם לחשוב פעמיים אם הם נמצאים במקום הנכון. חוסר יציבות בתחום כוח האדם הוא לא משהו שחברה יכולה להרשות לעצמה שיקרה.
למה חשוב לשמר עובד?
בהמשך לפסקה הקודמת, זו בדיוק הסיבה שבגינה חשוב מאד לשמר עובדים בחברה. העובדים הוותיקים הם המשאב הכי חשוב של החברה, הם מהיעים אותה, הם נותנים את הטון והם אלה שבסופו של דבר יוזמים פרויקטים חשובים ומספקים מענה לאתגרים מקצועיים שעובדים חדשים לא יכולים לתת.
בעידן המודרני העובד הוא זה שנמצא במרכז ובסופו של דבר מה שחשוב לו זה כמובן השכר, אך לא פחות חשוב מזה, גם התנאים. במידה והחברה לא תשמר את העובד ולא תגרום לו להבין שבאמת איכפת לה ממנו, הוא לא יחשוב פעמיים ויפזול החוצה על מנת לקבל הצעות טובות יותר.
אם אתם רוצים לקדם את הארגון שלכם ולהגדיל אתה הרווחים שלכם, אתם חייבים לשמור על העובדים הקיימים שלכם כי הם אלה שמושכים את כל הסירה הזו קדימה אל ההצלחה. בתוך כך, אנחנו ממליצים לכם בחום לא לתת לעובדים הקיימים שלכם ללכת ולשמר אותם על מנת למקסם ולייעל את הארגון שלכם כמה שיותר.
איך משמרים עובדים בארגון?
יש מגוון רחב של דרכים לשמר עובדים בארגון, כחלק מתהליך שנקרא מיתוג מעסיק. במסגרת התהליך הזה החברה עושה המון פעולות שיגרמו לעובד להרגיש שהוא נמצא במקום הכי טוב. אנחנו מדברים כמובן על התנאים שמעניקה החברה לעובד, על האווירה במשרדים, על ימי כיף, שעות העשרה, תגמול על מצוינות ועוד.
המטרה של התהליך הזה היא לא רק לשמר את העובדים הקיימים בארגון, אלא גם לגרום למועמדים פוטנציאליים חדשים לרצות לעבוד בו. מה שכן, העובדים בארגון ירגישו שהוא נמצאים במקום הכי טוב עבורכם, לא יפזלו החוצה ולא פחות חשוב מזה, יהפכו לשגרירים סופר חיוביים של הארגון שלכם כלפי חוץ וזה כמובן יתרון אדיר.
לסיכום
אין ספק ששימור עובדים היא משימה מורכבת וסופר חשובה לארגון שלכם ואם אתם רוצים לקדם אותו, לייעל אותו ולמקסם את הרווחים אתם צריכים לעשות הכל על מנת לשמור כל כוח האדם הקיים שלכם.