2024-12-13 02:29

עשה ואל תעשה בשיווק העסק: המומחים מסבירים

עולם השיווק הוא עולם מרתק המשלב בין אסטרטגיות שונות לטובת יצירה של שיווק ממוקד ומוביל לתוצאות. כבעלי עסקים, אחד מהנדבכים החשובים ביותר בתהליך של קידום העסק כולל בנייה של אסטרטגית שיווק נכונה ומותאמת לצרכים הנדרשים. בשביל לסייע לכם להימנע מטעויות שיעלו לכם לא מעט כסף, בחרנו להציג את כל הטיפים החשובים ביותר לטובת יצירה של שיווק מוצלח – במינימום מאמץ ובמקסימום תוצאה.

קידום אתר דרך מנוע החיפוש גוגל

לא מעט בעלי עסקים נוטים לחשוב כי הקמה של אתר וקידום שלו דרך הפלטפורמה של גוגל שמורה אך ורק בעבור בעלי עסקים גדולים. מדובר בטעות, מאחר ומנוע החיפוש של חברת גוגל הפך לכלי שיווקי ראשון במעלה, בייחוד בעבור עסקים שנמצאים בתחרות עזה. פנינו לעידן בן אור, מומחה לקידום אתרים אשר הסביר כי תהליך של קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש יכול לא רק לשפר את תמהיל השיווק אלא גם ליצור הזדמנויות חדשות, כחלק מתהליך מבוקר המתבצע מתוך מטרה להגיע לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש ובהתאם לכך להגדיל גם את החשיפה אבל גם את ההכנסות, כתוצאה מקידום איכותי הנערך לאורך זמן.

הקמת אתר אינטרנט

בהמשך לסעיף הקודם, אם עדיין לא הקמתם אתר אינטרנט לעסק שלכם – עכשיו זה הזמן. כיום ניתן לבצע הקמה עצמאית של אתר במספר צעדים פשוטים, ובכך להוביל ליצירה של נתיב נוסף לשיווק העסק שלכם. יחד עם זאת, שימו לב כי אם מדובר בעסק שעוסק בתחום המסחר, נדרש לפנות לחברה מקצועית המתמחה בתחום, וזאת מתוך מטרה להקים את האתר בצורה מקצועית, נגישה ומונגשת בעבור קהל הלקוחות כאן בישראל לצד קהל לקוחות גלובלי.

 

 

הקמה של עמוד עסקי ברשת החברתית פייסבוק

טעות נוספת שרבים מבעלי העסקים נוטים לבצע היא הזנחה של העמוד העסקי ברשת החברתית פייסבוק, מתוך מחשבה כי הלקוחות יפנו רק דרך האתר. עמוד עסקי בפייסבוק מהווה הזדמנות שיווקית ראשונה במעלה הן לטובת מתן מענה ללקוחות אבל גם לטובת יצירה של מהלכים שיווקים דרך הפלטפורמה החברתית, כמו למשל הגרלות זוכות פרסים אשר מגדילו את החשיפה שלכם כלפי לקוחות חדשים כמו גם קיימים. ניהול אפקטיבי של עמוד עסקי הוא המפתח ליצירה עמוד עסקי שגם משרת את המטרות השיווקיות שלכם על הצד הטוב והמקצועי ביותר.

ניתוח סביבה עסקית

חלק מהותי בתהליך של שיווק חכם כולל ניתוח וניטור של הסביבה העסקית, כולל חקר מתחקרים. ככל שתבצעו את התהליך בצורה מדויקת יותר, כך תוכלו לקבל החלטות שיווקיות חכמות אשר מנצלות את הסביבה בה אתם פועלים ואף לזהות הזדמנויות לפרוץ קדימה, בהתאם לתנאי השוק. גיבוש של תמהיל שיווקי שלוקח בחשבון את הסביבה העסקית הוא אלמנט משמעותי שיכול למנוע מכם לקבל החלטות שגויות או שגם יגרמו לחריגה משמעותית מתקציב השיווק שלכם.

קבלת החלטות לא רציונאליות

קבלת החלטות שלא על בסיס רציונאלי אלא רגשי יגרום לבזבוז משמעותי של משאבים ואף סטייה מאסטרטגיית השיווק שהכי נכונה לבית העסק שלכם. העדיפו שלא להישען על תחושת בטן אלא רק על מחקר מבוסס נתונים הכולל את ניתוח צרכי קהל היעד, הסביבה העסקית וכן זיהוי של איומים שעלולים להסיט את תשומת ליבכם מהמטרות, ועל כן עבודה עם אנשי שיווק מומחים היא חיונית לטובת קבלת החלטות המתבצעות באופן אפקטיבי.

לסיכום

עולם השיווק הוא עולם שמתפתח ומתקדם באופן מואץ. כבעלי עסקים אשר משקיעים לא מעט כסף וזמן בבנייה של תוכנית שיווק אפקטיבית, ניהול נכון של מערך השיווק חייב להתבצע בהתאם להתייעצות עם מומחים שידעו לבנות בעבורכם את התוכנית הטובה ביותר לטובת העסק שלכם – וקידום המטרות השיווקיות בצורה אסטרטגית ומוכוונת מטרה.

נגישות